Brev:
Grød og pasning
31. maj 2011
Alder:
5 mdr.
Grød og pasning
Hej Helen
Min søn er nu blevet 5 måneder og vi er godt i gang med grøden, men jeg er lidt i tvivl om hvornår det er bedst, at give ham det og om han får mælk nok.
Hans dagsplan har de sidste par uger været således:
6.00 - står op
7.30 - Risgrød
8.00 - formiddagslur
12.00 - middagslur
16.00 - eftermiddagslur
18.30 - Majsgrød (spiser med os)
19.30 - Gøres klar til natten
20.30 - Går i seng
Jeg ammer ham når han vågner og før han skal sove, det er dog ikke altid han vil spise når han vågner, primært hvis der er andre – han vil følge med i alt omkring sig.
Jeg er i tvivl om det er bedst, at ligge morgengrøden før formiddagsluren eller om det er bedst, at vente og give ham den før middagsluren og skal han have den lige når han vågner, før han skal sove eller derimellem?
Min søn har de sidste 3 uger sovet igennem, så jeg ammer ham ikke om natten, men han vækker mig ca. kl. 01 og 04 fordi ham i søvne sutter og laver gråd lyde - jeg giver ham sutten og han falder så til ro. Tidspunkterne passer nogenlunde med hvornår han plejede, at vågne og jeg ammede ham.
Mit spørgsmål er om jeg skal amme ham til trods for, at han ikke vågner eller er det ok bare, at give ham sutten - jeg vil jo gerne sikre mig, at han får den mælk han har brug for.
Jeg begynder i denne uge, at give ham grønsagsmos om aften og udover grøden har ham smagt på agurk, banan og melon. Han viser stor interesse for mad og han spiser næsten to hele deciliter i alt.
Min kæreste og jeg skal ud den 17. juli og jeg har i den forbindelse et spørgsmål.
Min mor har sagt ja til at passe vores søn, men jeg er lidt i tvivl om hvordan vi gør det bedst. Han er blevet passet en enkel gang før i et par timer da han var mindre.
Han er meget bevidst om hvem han er hos og bliver hurtigt pylrede. Vi smiler, taler roligt og prøver at vise ham at det er okay at være hos andre end os, men der er stor forskel fra dag til dag om han gider være hos andre i længere tid (mere end 2 minutter). Han ser hverken mine eller min kærestes forældre hver uge, så jeg har bedt min Mor komme mindst en gang om ugen indtil hun skal passe ham, er det nok? Hun skal passe ham fra ca. 14 til 22, men vi har aftalt at hun senest kommer kl. 12.
Hun skal passe ham hos os, så rammerne er som de plejer. Jeg har ammet ud og han tager flaske, så jeg regner ikke med at det er problem.
Han er en nem og glad dreng, men jeg vil gerne have at han får så godt et forhold til mine forældre og svigerforældre som muligt, men hvor tit skal han se dem for at blive fortrolig med dem…
Jeg håber at det jeg har skrevet er til at forstå ;-D
Venlig hilsen
Jeanne